"Вчимося жити разом"



Коли на сході України розпочався збройний конфлікт і величезна кількість родин з дітьми стали вимушеними переселенцями, виникло багато проблем з їхньою адаптацією на новому місці проживання. Частина дітей перебувала в стресі через побачене  в дома, частина не могла звикнути до нової школи, вчителів, знайти нових друзів, у декого були усі ці та безліч інших проблем. 
     Тому представництво Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні звернулося до Служби Європейської Комісії з гуманітарної допомоги та громадянського захисту (ЕСНО) по допомогу у фінансуванні проекту   «Вчимося жити разом».
     Представництво  ЮНІСЕФ в Україні залучило до виконання проекту «Вчимося жити разом» дві організації. Перша – це громадська організація «Дитячий фонд «Здоров’я через освіту, яка виконує проект в частині впровадження освіти на засадах розвитку життєвих навичок. Другим виконавцем проекту «Вчимося жити разом» є Національний Університет «Києво-Могилянська  Академія», який виконує проект в частині надання психосоціальної допомоги.
     З 7 по 9 червня  в м. Токмак відбувся тренінг «Методика викладання тренінгового курсу «Вчимося жити разом» в основній і старшій школі». Мета цього тренінгу – підготовка педагогів-тренерів для впровадження і викладання цього тренінгового курсу. На цих заняттях проходили підготовку вчителі нашого навчального закладу Гамова Тетяна Василівна та Васильченко Лілія Іванівна.
     Вони були  ознайомлені з концепцією, змістом і методикою викладання тренінгового курсу «Вчимося жити разом».  Було представлено вступні презентації з даної тематики та проведено демонстраційний тренінг. Першого ж дня розподілили тренінги між вчителями для подальшої їх демонстрації. Отже, кожен мав можливість спробувати себе в ролі тренера, вибірково відпрацьовуючи уроки-тренінги для учнів 5-10(11) класів за курсом «Вчимося жити разом».  Крім цього, провівши тренінг, обговорювались пропозиції і рекомендації щодо удосконалення розробок занять. Також було представлено підсумкові презентації та з’ясовано усі питання, які виникли протягом трьох днів проходження тренінгового курсу.  Цього ж дня відбулося урочисте вручення сертифікатів. Для повного уявлення картини даного тренінгу пропонуємо вашій увазі фотозвіт.
     Детальну інформацію ви можете переглянути на сторінкі новин нашого сайту "Проект "Вчимося жити разом"

Про реалізацію проекту "Вчимося жити разом"
     З початку навчального року в школі впроваджується проект «Вчимося жити разом».  Проведення уроків-тренінгів за цією програмою здійснюється в рамках навчальної програми предмету «Основи здоров’я» для 5–9 класів, затвердженої Міністерством освіти і науки України, Васильченко Л.І., а також в рамках виховних годин для 10 класу Гамовою Т.В. Уроки проводяться у формі тренінгу. Тренінг — форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем.
      З 5 по 11 класи були проведені вступні тренінги. Учні були ознайомлені з метою курсу «Вчимося жити разом», структурою  та особливістю уроку-тренінгу. На занятті були використані найпопулярніші інтерактивні  методи, цікаві вправи та руханки, які забезпечують активну участь і взаємодію учасників
 Ці заняття спрямовані  на розвиток у дітей відповідного віку соціальних навичок, таких як: ефективне спілкування, співчуття, повага до прав людини, робота в команді, самоконтролю, керування стресом, розв’язання проблем, запобігання конфліктам і їх конструктивне розв’язання, протистояння негативним соціальним впливам.
     Учні отримають навички, які підвищать стійкість у складних життєвих обставинах, сприятимуть їх адаптації до нових умов, допоможуть знайти нових друзів і відновити душевний спокій.
     Будемо сподіватися, що після  тренінгових занять діти  почуватимуться більш упевненими, підвищиться рівень їхньої самоповаги та самоконтролю, у класі створиться особлива  атмосфера дружби, толерантності, довіри та підтримки.
      Фоторепортаж ви можете переглянути в фотоальбомі "Вчимося жити разом (2016 рік)"
     Детальнішу інформацію ви можете на сторінках новин нашого сайту "Про реалізацію проекту "Вчимося жити разом"
Он-лайн-опитування
     На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 11.01.2016 №5 "Про затвердження плану заходів з реалізації спільного проекту "Вчимося жити разом"" та відповідно до листа МОН України від 08.09.2016 №2/2-14-1771-16 "Про проведення он-лайн опитування у загальноосвітніх навчальних закладах у межах проекту "Вчимося жити разом", наш навчальний заклад бере участь в он-лайн опитуванні учнів і вчителів.
      Он-лайн опитування учнів проводиться у шкільному кабінеті інформатики фотозвіт.


Я обираю здорові звички
      Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 14.09.2017 року № 1/9-493 «Про проведення уроку «Я обираю здорові звички»,  підготовленого фахівцями Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України з використанням рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) і кращого світового досвіду в сфері пропагування здорового способу життя в нашій школі були проведені тематичні  уроки «Я обираю здорові звички» в межах вивчення предмета «Основи здоров’я».
     Мета уроку – продемонструвати школярам, що здоровий спосіб життя – це просто і важливо, а багатьох захворювань можна уникнути завдяки правильному харчуванню, фізичній активності, уникненню шкідливих звичок (відмові від вживання тютюну і алкоголю).  На уроці вчителем курсу «Основ здоров’я»  були використанні інтерактивні методи навчання, учні мали можливість пройти  онлайн –тести;  взяти участь у  грі-обговоренні «Рух – це здоров’я», «Дитяча тарілка здорового харчування»;  переглянули відеофрагменти «Мій корисний сніданок».
     Обирайте корисні звички і будьте здорові!
     Фоторепортаж ви можете переглянути у фотоальбомі: За здоровий спосіб життя (2017 рік).

STOP булінг!

 В Україні стартував тиждень протидії булінгу в школі. Наш навчальний заклад  також долучився до даної ініціативи. Вчителем основ здоров’я Васильченко Л.І.  були проведені тематичні уроки «Стоп булінг!» у формі тренінгу.      

     Булінг (від англійського bullying) – цькування, залякування, агресивне переслідування одного з членів колективу з боку інших представників колективу. Така поведінка має на меті самоствердитися за рахунок когось, підпорядкувати особистість своїм інтересам або заслужити собі загальний авторитет.

     Під час занять юні слухачі дізналися, як відрізнити цькування від звичайного конфлікту, до кого звертатися за допомогою, як реагувати свідкам, та яка відповідальність передбачена за вчинення булінгу  чи неповідомлення про такі факти.  

     У ході дискусії учні зробили висновок, що наші права закінчуються там, де починаються права іншої людини. Тобто якщо ми кажемо, що маємо право на повагу своєї честі та гідності, значить, в свою чергу, ми поважаємо та не ображаємо людей навколо. Якщо ми кажемо, що маємо право на свою точку зору, ми приймаємо той факт, що свою точку зору мають право усі, хто нас оточує, ми не критикуємо і не переслідуємо їх якщо вона не співпадає з нашою.

     Школярі визначили найголовніше: ми всі повинні подавати один одному руку допомоги, маємо про це говорити, маємо діяти, а не стояти осторонь. Скажемо булінгу STOP!

     Фоторепортаж можна переглянути у фотоальбомі STOP булінг! (2019 рік).




Немає коментарів:

Дописати коментар